Հայաստանում էլեկտրոմոբիլի շահագործումը մասայականացնելու համար անհրաժեշտ է համապատասխան ենթակառուցվածքների ձևավորում (տեսանյութ)


Հայաստանում էլեկտրոմոբիլի շահագործումը մասայականացնելու համար անհրաժեշտ է համապատասխան ենթակառուցվածքների ձևավորում (տեսանյութ)

  • 19-06-2017 18:24:23   | Հայաստան  |  Տնտեսություն



 
Էլեկտրոմոբիլը գերշահավետ տրանսպորտային միջոց է թե ֆինանսական, թե էկոլոգիական տեսանկյունից։ 
Հայաստանում էլեկտրոմոբիլի շահագործումը մասայականացնելու համար անհրաժեշտ է համապատասխան ենթակառուցվածքների ձևավորում: Այս մասին հունիսի 19-ի լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ նշեց Գիտատեխնիկական Ասոցիացիա «Երեք Կետ» Իրավաբանական անձանց միության (ԻԱՄ) նախագծի համակարգող Նորայր Հովակիմյանը: 
Ըստ նրա` իրենց կազմակերպությունը «Global Shiping» ընկերության համատեղ ջանքերով մեկնարկել է էլեկտրական շարժիչով աշխատող ավտոտրանսպորտի շահագործման համար նպաստավոր պայմանների ստեղծման և նրանց կիրառելիությունը խթանող միջոցառումների մի ամբողջ գործընթաց: 
«Այս պահին արդեն ունենք ներկրված «Nissan LEAF» ֆիրմայի էլեկտրոմոբիլների որոշակի քանակ, սակայն մեքենաների հետագա շահագործումն ու սպասարկումն ապահովելու համար պետք է լուծվի լիցքավորման կայանների խնդիրը»,- նշեց Ն. Հովակիմյանը` հավելելով, որ էլեկտրոմոբիլի շահագործումն արդյունավետ է նաև սպասարկման տեսանկյունից: 
Մասնագետի խոսքերով` ի տարբերություն ներքին այրման այլ շարժիչներով աշխատող մեքենաների` էլեկտրոմոբիլների սարքավորումները մատչելի են և դրանք հշտորեն հնարավոր է փոխել: 
Գիտատեխնիկական Ասոցիացիա «Երեք Կետ» ԻԱՄ նախագծի համակարգողի պնդմամբ` էլեկտրոմոբիլների մասայական  շահագործման համար անհրաժեշտ են նաև օրենսդրական բարեփոխումներ, որպեսզի այլ երկրների պես, Հայաստանում ևս էլեկտրոմոբիլ շահագործող անձիք ունենան որոշակի արտոնություններ: 
Ի դեպ` Հայաստանում էլեկտրոմոբիլ շահագործողներն ազատված են կարմիր գծերի համար նախատեսված վճարներից: 
Գիտատեխնիկական Ասոցիացիա Երեք Կետ ԻԱՄ ներկայացուցիչ, տեխնիկական գիտությունների թեկնածու Արմեն Ղարիբյանի փոխանցմամբ` վերոնշյալ էլեկտրոմոբիլներով մեկ լիցքավորմամբ կարելի է անցնել 160 կիլոմետր հեռավորություն: 
Նրա կարծիքով` առաջնահերթ պետք է լուծվի լիցքավորման կայաններ ստեղծելու խնդիրը հատկապես մայրաքաղաքից դուրս, որպեսզի էլեկտրոմոբիլ շահագործողները հեռավոր տարածքություններ հաղթահարելու համար ստիպված չլինեն մեքենան 8 ժամ լիցքավորել տնային պայմաններում: 
«Եթե ցանկանում ենք էլեկտրոմոբիլներով քաղաքից դուրս գնալ կամ հարևան երկիր, օրինակ Վրաստան, ապա պետք է ունենանք 150-250 կիլովատ հզորությամբ հաստատուն հոսանքով աշխատող լիցքավորման կայաններ, բացի այդ կարելի է այդ կայաններում օգտագործել նաև արևային պանելներ, որոնք հնարավորություն կտան մեքենաներն արագ լիցքավորել ցերեկային ժամերին»,- ընդգծեց Ա. Ղարիբյանը` շեշտելով, որ ներկայումս ներմուծում են նաև շարժական լիցաքավորիչներ: 
Գլոբալ Շիփինգին ընկերոթյան ավագ մենեջեր Մարգարիտա Մարտոյանի վստահեցմամբ` Հայաստանում էլեկտոմոբիլի շահագործումը մասայականացնելու նախապայմանները բավականին շատ են, քանի որ դրանք հարմարավետ են, անվտանգ, մատչելի ու շահավետ ֆինանսական տեսանկյունից: 
Ըստ նրա` միակ խնդիրը մաքսային ծախսերի հետ է կապված. «Գրեթե բոլոր երկրներում էլեկտոմոբիլները չեն մաքսազերծվում, իսկ Հայաստանում մաքսազերծման գինը կազմում է մեքենայի արժեքի 35 տոկոսը, ինչը խոչընդոտում է, որպեսզի մեքենան հասանելի լինի շատերին»: 
Մ. Մարտոյանի խոսքերով` դժվարություններ են առաջանում նաև էլեկտրոմոբիլների ապահովագրության հետ կապված, քանի որ բանկային համակարգում և ԱՊՊԱ ընկերություններում էլեկտրոմոբիլ հասկացողություն որպես այդպիսին սահմանված չէ: 
FAA գործող ավտոմարզիկ. Հայաստանի ավտոմոբիլային ֆեդերացիայի ներկայացուցիչ 
Էդվարդ Եղյանն իր հերթին ընդգծեց, որ էկոլոգիապես մաքուր և անվտանգ էլեկտրոմոբիլների տեխնիկական սպասարկման կազմակերպումը ևս լուրջ խնդիր համարել պետք չէ, քանի որ մասնագետների պակաս Հայաստանում չկա:  
Բանախոսների համոզմամբ` էլեկտրոմոբիլի զարգացումն այլընտրանք չունի, հետևաբար իրենք պատրաստվում են մի շարք առաջարկություններով դիմել ՀՀ կառավարություն օրենսդրական համապատասխան ենթակառուցվածքներ ձևավորելու համար:   
 
 
Էլիզա Զախարյան, «Նոյյան Տապան» 
Նոյյան տապան  -   Տնտեսություն