2025 թվականի առաջին եռամսյակի արդյունքներ. Հայաստանում աճել է ներմուծման բեռնափոխադրումների պահանջարկը, արտահանումը՝ ստագնացիայի մեջ է


2025 թվականի առաջին եռամսյակի արդյունքներ. Հայաստանում աճել է ներմուծման բեռնափոխադրումների պահանջարկը, արտահանումը՝ ստագնացիայի մեջ է

  • 15-04-2025 12:00:33   | Հայաստան  |  Տնտեսություն

 
 
2025 թվականի առաջին եռամսյակում աճել է այլ երկրներից Հայաստան ավտոմոբիլային տրանսպորտով բեռների տեղափոխման պահանջարկը: Միաժամանակ, արտահանման փոխադրումների նկատմամբ հետաքրքրությունը, ընդհակառակը, շարունակում է նվազել: Այսպիսի տվյալներ է ներկայացնում միջազգային «ATI.SU բեռնափոխադրումների բիրժան»:
 
Ներմուծման փոխադրումները ցույց են տալիս վերականգնման նշաններ՝ 2024 թվականի աննշան անկումից (-8% տարեկան) հետո: 2025 թվականի առաջին եռամսյակում «ATI.SU բեռնափոխադրումների բիրժայում» այլ երկրներից Հայաստան բեռների տեղափոխման հայտերի քանակը տարեկան աճել է 26%-ով և 7%-ով՝ նախորդ եռամսյակի համեմատ: Եռամսյակային աճը հատկապես ցուցադրական է՝ հաշվի առնելով սեզոնային գործոնը. սովորաբար, ընդհակառակը, չորրորդ եռամսյակը փոխադրողների համար ամենահաջողվածն է:
 
Ներմուծվող բեռների մեծ մասը գալիս է Ռուսաստանից. այս ուղղությամբ հայտերի քանակը տարեկան աճել է 23%-ով, իսկ եռամսյակային հաշվարկով՝ 5%-ով: Աճել է նաև Բելառուսից և Ղազախստանից բեռների տեղափոխման պահանջարկը: Չնայած շուկայի աշխուժացմանը, ներմուծման փոխադրումների միջին գները մնացել են անցյալ տարվա մակարդակին:
 
Մինչդեռ, արտահանման փոխադրումների նկատմամբ հետաքրքրությունը շարունակում է նվազել: Հայաստանից այլ երկրներ բեռների տեղափոխման հայտերի քանակը նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ նվազել է 25%-ով, իսկ նախորդ եռամսյակի համեմատ՝ անմիջապես 41%-ով: Այստեղ սեզոնային գործոնը ուժեղացվել է շուկայի իրական անկմամբ:
 
Մեծապես այս միտումը պայմանավորված է Ռուսաստանով. այս ուղղությամբ հայտերի քանակը տարեկան նվազել է 31%-ով: Պահանջարկի նվազմանը զուգընթաց նվազել են նաև Հայաստանից այլ երկրներ բեռների տեղափոխման գները. տարեկան դրանք իջել են 14%-ով:
 
«Արտահանման բեռնափոխադրումների կրճատումը տնտեսության ընդհանուր վիճակի ցուցանիշ է: Օրինակ, 2025 թվականի առաջին երկու ամիսներին երկրում արդյունաբերական արտադրությունը նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ նվազել է 19.4%-ով: Գրեթե բոլոր հիմնական արտահանման ճյուղերը բացասական դինամիկա են ցույց տվել, ինչը նկատելի է Հանրապետության վիճակագրական կոմիտեի տվյալներով», - նշել է միջազգային «ATI.SU բեռնափոխադրումների բիրժայի» Հայաստանի ներկայացուցչության տնօրեն Սերգեյ Մկրտչյանը:
 
«Բացի այդ, արտահանման փոխադրումների զարգացումը դանդաղեցնում է ռուս-վրացական սահմանի («Վերին Լարս» ՄԱՆՊ) իրավիճակը: Մասնավորապես, այս ձմեռ սահմանն անցնելու ժամանակը զգալիորեն աճել է՝ պայմանավորված եղանակային պայմաններով և վրացական մաքսատան կողմից հսկողության ուժեղացմամբ:
 
Սակայն կան բարելավման հույսեր: 2025 թվականի մարտից հայաստանյան փոխադրողներին թույլատրվել է կաբոտաժային փոխադրումներ կատարել Ռուսաստանում: Այսպիսով, Հայաստանից բեռները տեղափոխելուց հետո նրանց համար ավելի հեշտ կլինի վերադարձի ճանապարհին եկամուտ ստանալ՝ դատարկ չվերադառնալու համար: Մենք հույս ունենք, որ դա կբարձրացնի փոխադրումների շահութաբերությունը»:
Նոյյան տապան  -   Տնտեսություն