ՀԱՅԱՍՏԱՆ-ԻՐԱՆ ԵՐԿԱԹՈՒՂՈՒ ՇԻՆԱՐԱՐՈՒԹԵԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ
ՀԱՐՑՈՒՄ ԵՏԴԱՐՁԻ ՃԱՆԱՊԱՐՀ ՉԿԱՅ,- ՅԱՅՏԱՐԱՐՈՒՄ Է ՀՀ ՎԱՐՉԱՊԵՏԸ
18-11-2008 21:40:00 | Հայաստան | Տնտեսութիւն
ԵՐԵՎԱՆ, 18 ՆՈՅԵՄԲԵՐԻ, ՆՈՅԵԱՆ ՏԱՊԱՆ: ՀՀ կառավարութիւնը
կայացրել է քաղաքական որոշում, որ Հայաստան-Իրան երկաթուղու
կառուցումը խիստ անհրաժեշտ է Հայաստանի համար, եւ համապատասխան
աշխատանքներն արդէն սկսուել են պետբիւջէի միջոցներով: Այդ նախագծի
իրականացման հարցում ետդարձի ճանապարհ չկայ: Այս մասին նոյեմբերի
18-ին յայտարարեց ՀՀ վարչապետ Տիգրան Սարգսեանը:
Նրա խօսքերով, երկաթուղու կառուցման երեք տարբերակ ներառող
նախագծերը հայկական գիտահետազօտական ինստիտուտների կողմից մշակtyել
են վաղուց, կան համապատասխան նախնական հաշուարկներ, ՀՀ
կառավարութեան կողմից իրականացուել են բազային բոլոր
հետազօտութիւնները: Այնուամենայնիւ, Ասիական զարգացման բանկի
դրամաշնորհային միջոցներով բանկի մասնագէտների հետ համատեղ
կատարուելու են լրացուցիչ նախագծային աշխատանքներ, ինչը կընձեռի այդ
նախագծերն արդիականացնելու, ժամանակակից տեխնիկայի կիրառման հետ
կապուած հաշուարկներ կատարելու հնարաւորութիւն:
Ըստ ՀՀ տրանսպորտի եւ կապի նախարար Գուրգէն Սարգսեյանի,
Հայաստան-Իրան երկաթուղու շիանրարության երեք տարբերակներից
նախընտրելին 447 կմ երկարությամբ երկաթուղու տարբերակն է: Միւս
երկու տարբերակների դէպքում երկաթուղին կունենայ կամ 373 կմ, կամ
443 կմ երկարություն: Երեք տարբերակների դէպքում էլ երկաթուղին
ձգվելու է երկու երկրների սահմանից մինչեւ Ջերմուկ, եւ, ըստ
նախընտրելի տարբերակի, այն կանցնի Սելիմի լեռնանցքով, Մարտունիով,
Գավառով եւ կհասնի մինչեւ Գագարին գործող կայարանը: Նախարարի
գնահատմամբ, երկաթուղու շինարարութիւնը կպահանջի 5 տարի:
Նրա տուեալներով, ԱԶԲ-ից Հայաստանին տրամադրուելիք 1 մլն ԱՄՆ
դոլար դրամաշնորհի շրջանակներում կիրականացուեն նշուած երկաթուղու եւ
զուգահեռ անցկացուելիք աւտոճանապարհի նախագծային աշխատանքները:
Փորձագէտների տուեալներով, Հայաստան-Իրան երկաթուղու
շինարարութիւնը կարժենա 1,5-2 մլրդ դոլար: