Ինչպես հայտնի է, «Էյր Արմենիա» ավիաընկերության 51 տոկոսի բաժնետեր Արսեն Ավետիսյանին ծեծել է ֆուտբոլի ֆեդերացիայի նախագահ Ռուբեն Հայրապետյանի թիկնազորը, ինչպես մամուլին ասել են Ավետիսյանն ու նրա հարազատները: Ծեծը եղել է Հայրապետյանի հետ հանդիպումից հետո, մեկ այլ ընկերությանն «Էյր Արմենիայի» ունեցած պարտքի թեմայով: Մամուլը գրել է, որ պարտատերը այն ստանալու «իրավունքը» փոխանցել է Ռուբեն Հայրապետյանին: Ավետիսյանի հետ նշանակված հանդիպումը, ըստ Ավետիսյանների, ավարտվել է ծեծով այն բանից հետո, երբ Արսեն Ավետիսյանը հրաժարվել է ընդունել Հայրապետյանին պարտք լինելն ու ասել է, որ ինքը պարտք է այլ ընկերության:
«Էյր Արմենիայի» սեփականատիրոջ հետ տեղի ունեցած այդ միջադեպը առանձնահատուկ ուշադրություն է գրավում դրա նախօրեին տարածված տեղեկատվության ֆոնին: Մի քանի ամիս առաջ «Էյր Արմենիայի» 49 տոկոսի բաժնետեր էր դարձել East Prospect Fund ընկերությունը, որը գրանցված է Վիրջինյան կղզիներում:
Այդ գործարքը տեղի ունեցավ այն բանից հետո, երբ հայկական ավիաընկերությունը հայտնվեց ֆինանսա-տնտեսական ծանր կացության մեջ: Դա էլ, ըստ ընկերության ղեկավարության, հայկական ընկերության հանդեպ ռուսական ավիըանկերությունների եւ ավիացիոն կազմակերպությունների անբարեխիղճ մրցակցության հետեւանք էր: Ռուսական ԶԼՄ-ները տեղեկություն տարածեցին, թե «Էյր Արմենիան» ռուսական ավիակազմակերպություններին ունի պարտքեր, որի պատճառով ընկերության սպասարկումը Ռուսաստանում դադարեցվելու է: Հայկական ընկերության ղեկավարությունը հայտարարեց, որ ոչ մի պարտք չկա, պարզապես ռուսական բանկերի հանդեպ միջազգային պատժամիջոցի պատճառով հայկական կողմը չի կարողանում փոխանցել փողը եւ խնդրել է ռուսական կողմին հաշվեհամար, որը չի լինի պատժամիջոցի տակ:
Այդուհանդերձ, ընկերության խնդիրների մասին ապատեղեկատվության տարածումը առաջացրեց անվստահություն գործընկերների եւ ուղեւորների շրջանում, ինչն ունեցավ իր հետեւանքը: Ի դեպ, բիզնեսում դա բավական տարածված «դիվերսիայի» մեթոդ է մրցակցի հանդեպ, հատկապես երբ տնօրինում ես հզոր տեղեկատվական ռեսուրսների:
Այդպիսով, Հայաստանի «բաց երկնքի» քաղաքականության անցնելուց հետո միակ հայկական ավիափոխադրողը, որը չուներ Ազգայինի կարգավիճակ, ինչպես մտավ շուկա, այդպես էլ արագորեն մղվեց դուրս, թեւպետ սկսել էր բավական մրցունակ առաջարկներ անել հայ սպառողին: Միաժամանակ, ընկերությունը սկսել էր վերականգնել Հայաստանի համար մոռացվող ուղիղ եվրոպական չվերթերը:
Շուկայից դուրս մղվելուց քիչ անց հայտարարվեց, որ «Էյր Արմենիան» ունի նոր բաժնետեր, եւ 49 տոկոսի սեփականատեր է դարձել East Prospect Fund-ը: Եվ ահա ամիսներ անց էլ հայտարարվեց 68 միլիոն դոլար ներդրման մասին, որով հայկական ընկերությունն ազատվում էր սնանկացման ռիսկից եւ ստանում գործունեությունը վերականգնելու, գործընկերների հետ ունեցած ֆինանսական հարաբերությունները «մաքրելու» հնարավորություն:
Բառացիորեն մեկ օր անց տեղի է ունենում բռնությունը ընկերության 51 տոկոսի սեփականատիրոջ հանդեպ, ինչն էլ, ինչպես հավաստում են համասեփականատերերը իրենց հայտարարությամբ, վտանգի տակ է դնում ներդրումային ծրագրի շարունակությունը, եթե խնդիրը չհանգուցալուծվի օրինական ճանապարհով:
Փաստացի, հայկական «բաց երկինք» Հայաստանից միակ ավիաընկերության վերադարձի հնարավորությունը հարված է ստանում դրա մասին հայտարարությունից անմիջապես հետո: Այլ կերպ ասած, հայկական երկինքը իրապես գոնե ինչ որ մասով բացելու եւ այնտեղ ռուսական ավիաընկերությունների հաստատվող գերիշխանությունը գոնե փոքր ինչ թուլացնելու հեռանկարը դրվում է ռիսկի տակ:
Ու դա այն դեպքում, երբ Հայաստանի շուկայից հեռանում են ոչռուսական այլ ընկերություններ, ինչպիսին Լեհական «Լոտը», համաշխարհային հեղինակություն վայելող «Էթիհադը», «Չեխական ավիաուղիները»:
Ի դեպ, հետաքրքիր է, որ ընկերությունը օգոստոսի 19-ին տարածել է հայտարարություն, որ Հայաստանի կառավարության հետ շարունակում է բանակցությունը հայկական շուկա վերադառնալու շուրջ, բայց համաձայնություն դեռ չկա:
Այլ կերպ, կամ «իշխանական հայերեն» ասած, Հայաստանում առաջացած աղմուկի ֆոնին «Չեխական ավիաուղիները» հայտարարում են՝ «կգանք, բա չենք գա»:
Մինչ Հայաստանի իշխանությունը հավաստիացնում է, որ «բաց երկնքի» քաղաքականության արդյունքը կերեւա որոշ ժամանակ անց, հասարակությունը ակնառու տեսնում է այդ քաղաքականության տապալման հետեւանքը: Տվյալները, թե աճել է օդային ուղեւորափոխադրումների ծավալը, մեղմ ասած հարաբերական են: Բանն այն է, որ այդ ծավալը տարբեր չափով տարեցտարի աճել է նաեւ այսպես ասած «փակ երկնքի» քաղաքականության՝ Արմավիայի մենաշնորհի պայմաններում:
Փաստն այն է, որ «բաց երկնքի» քաղաքականության հետեւանքով Հայաստանի երկնքում մեծ հաշվով նվազել է մրցակցությունը, թեեւ տրամաբանությունը հուշում է, որ պետք է լիներ հակառակը: Ու ակնհայտ է նաեւ, որ տվյալ պարագայում մրցակցությունը ենթարկվում է բռնության, ինչը խորհրդանշական է Հայաստանի ամբողջ տնտեսության առումով: